1. Попросіть про послугу
Ми говоримо про ефект, відомому як ефект Бенджаміна Франкліна. Одного разу Франкліну знадобилося завоювати прихильність людини, яка його дуже не любив. Тоді Франклін ввічливо попросив цю людину позичити йому рідкісну книгу і, отримавши бажане, ще більш ввічливо подякував йому. Раніше ця людина уникав навіть говорити з ним, але після цього випадку вони стали друзями.
Ця історія повторюється раз за разом. Суть в тому, що той, хто одного разу зробив вам послугу, більш охоче зробить це ще раз порівняно з тією людиною, яка чимось зобов'язаний вам.Пояснення просте - людина вирішує, що раз ви щось у нього просите, то й самі в разі потреби відгукніться на його прохання, так що він повинен робити так само, як ви.
2. Вимагайте більшого
Цю техніку називають «дверима в лоб». Потрібно попросити людину зробити більше, ніж ви насправді хочете від нього отримати. Можна також попросити зробити щось безглузде. Швидше за все, він відмовиться. Незабаром після цього сміливо просите те, що хотіли з самого початку - людина відчує себе незатишно через те, що відмовив вам в перший раз, і, якщо ви тепер попросіть щось розумне, буде почувати себе зобов'язаним допомогти.
3. Називайте людини на ім'я
Відомий американський психолог Дейл Карнегі вважає, що називати людину на ім'я неймовірно важливо. Власне ім'я для будь-якої людини - це найприємніше поєднання звуків. Воно - істотна частина життя, тому його проголошення як би підтверджує для людини факт власного існування. А це, у свою чергу, змушує відчувати позитивні емоції по відношенню до того, хто ім'я вимовляє.
Точно так само впливає використання титулу, соціального статусу або сама форма звернення.Якщо ви ведете себе певним чином, то до вас будуть ставитися саме так. Наприклад, якщо ви називаєте людину своїм другом, він незабаром відчує дружні почуття по відношенню до вас. А якщо хочете на когось працювати, називайте його босом.
4. Лестіть
На перший погляд тактика очевидна, але є деякі застереження. Якщо ваша лестощі не виглядає щирою, вона принесе більше шкоди, ніж користі. Дослідники виявили, що люди схильні шукати когнітивний баланс, намагаючись, щоб їх думки і почуття завжди збігалися. Так що, якщо ви льстите людям з високою самооцінкою, і лестощі звучить щиро, ви їм сподобаєтеся, тому що підтвердіть їх власні думки. А ось лестощі по відношенню до людей з низькою самооцінкою може призвести до негативних почуттів, тому що ваші слова суперечать їх думку про себе. Звичайно ж, це не означає, що таких людей треба принижувати - так ви їх симпатію точно не завоюєте.
5. Відбивайте
Відображення також відоме як мімікрія. Багато людей використовують цей метод природним чином, навіть не замислюючись про те, що роблять: автоматично копіюють чуже поведінку, манеру мови і навіть жести. Але ця техніка може використовуватися абсолютно свідомо.
Люди схильні ставитися краще до тих, хто на них схожий. Не менш цікавий факт , що якщо при недавній розмові хтось «відбивав» поведінку людини, то цій людині буде протягом деякого часу приємніше спілкуватися і з іншими людьми, навіть якщо вони ніякого відношення до того розмови не мали. Причина, швидше за все, така ж, як у випадку зі зверненням на ім'я - поведінка співрозмовника підтверджує сам факт існування особистості.
6. Користуйтеся втомою опонента
Коли людина втомлюється, він стає більш сприйнятливим до чужих слів, будь то прохання чи заяву. Причина в тому, що втома впливає не тільки на тіло, але й знижує рівень психічної енергії.Коли ви просите про послугу втомленої людини, ймовірно, ви отримаєте відповідь на кшталт «Добре, зроблю це завтра» - тому що на даний момент людина ніяких проблем більше вирішувати не хоче. А ось на наступний день людина, найімовірніше, виконає обіцяне - люди, як правило, намагаються тримати своє слово, бо інакше отримують психологічний дискомфорт.
7. Запропонуйте те, від чого буде незручно відмовитися
Це техніка, зворотна пункту номер два. Замість того, щоб відразу звернутися з великим проханням, спробуйте почати з малого. Якщо людина допоміг вам з чимось незначним, він більш охоче виконає і прохання важливіші.
Вчені перевірили цей спосіб відносно маркетингу . Вони почали агітувати людей висловити підтримку щодо навколишнього середовища і збереження тропічних лісів. Досить легка прохання, чи не так? Коли люди виконали необхідну, їх попросили купити продукти - всі виручені кошти будуть спрямовані на збереження цих самих лісів, зрозуміло. Більшість людей зробили і це.
Однак будьте уважні: не варто спочатку просити одне, а потім відразу зовсім інше. Набагато ефективніше вичекати день або два.
8. Умійте слухати
Говорити комусь, що він не правий - не найкращий спосіб привернути до себе людину. Ефект, швидше за все, буде зворотним. Існує інший спосіб висловити незгоду і не нажити при цьому ворога. Наприклад, послухайте, що говорить ваш співрозмовник, і постарайтеся зрозуміти, що він при цьому відчуває і чому. Тоді ви знайдете щось спільне в ваших, здавалося б, протилежних думках і можете використовувати це для пояснення своєї позиції. Висловіть спочатку згоду - так людина більш уважно поставиться до ваших подальшим словам.
9. Повторюйте за співрозмовником
Один з найефективніших способів привернути до себе людину і показати, що ви його дійсно розумієте, - це перефразувати те, що він говорить. Скажіть те ж саме, тільки своїми словами. Ця техніка ще відома як рефлективне слухання. Так часто надходять психотерапевти - люди розповідають їм більше про себе, і між лікарем і пацієнтом шикуються майже дружні стосунки.
Таку техніку легко використовувати при розмові з друзями. Сформулюйте тільки що сказану ними фразу як питання - так ви покажете, що уважно слухали і зрозуміли людини, і йому буде з вами комфортніше. Він також буде більше прислухатися до вашої думки, тому що ви вже ясно дали зрозуміти, що він вам небайдужий.
10. Кивайте
Коли люди кивають, слухаючи щось, то це, як правило, означає, що вони згодні з промовистою. І для людини природно припустити, що коли хтось киває при розмові з ним, то це теж означає згоду. Це той же самий ефект мімікрії. Так що кивайте протягом всієї бесіди з людиною - згодом це допоможе вам переконати співрозмовника у вашій правоті.
|